Thursday, August 18, 2011

Air Teh Bunga Tebuan From Bazar Stadium :)

Salam guys,

                  Today aku nak story molly pasal satu air nih. Aku gila kagum dengan air nih atceli. beyond impress. Aku tak paham kenapa ramai orang sanggop beratur tuk beli air nih. Pe yang istimewa sangat kan? tahla i just can't get it :) . This situation happen from 3 previous year if i'm not mistaken.

                  Pada satu petang di bulan Ramadhan, aku dengan family aku pergilah ke Bazar Ramadhan Stadium. Aku personally suka pergi situ sebab banyak GILA choices. Pe ja yang korang nak makan suma ada. SEYES! semua ada kot. Tiba-tiba, mata aku terpandang pada satu pemandangan yang PELIK. YES PELIK. Aku tengok ada ramai orang beratur panjang tuk beli something. sangatla panjang Y_Y



                 Aku dengan perasaan ingin tahu yang tinggi, pergila jenguk cbb aku gila xpuas hati asal nak panjang plak line tuh. Itu tidak TIDAK ADIL!!  *baget aku penjual kat bazar ka?So, aku pergi la tengok. and guess what diorang jual air. AIR? *terdetik dalam hati aku , myb diorg bagi air FREE pe, tuh yang ramai dok beratur tuh. geee :P

                Pe yang special pasal air nih ialah, tebuan or lebah hurung dia *hurung??  tuh bahasa  kedah itu. jap2 pe ek dalam bahasa baku --->>KERUMUN?? bIar ja lah kan. pening aku nak pikir. DAN hanya dijual pada bulan Ramadhan sahaja :) Tiap hari mesti ada line2 panjang tuk beli air itu. TIAP HARI :)

                Aku pon terpengaruh dgn dakyah2 mereka. Dah 2 kali aku beratur but aku give up cbb gila lama. So the third time, aku buat plan dengan kak aku. Kami mai awal gila pkoi 3.30 dah datang wo! gila dedikasi kan? :). Then aku pergi la tempat itu. aku tgok ada 2 gurl dan 1 boi nih mcm dok tunggu jgak. So aku tegur la diorang. Diorang pon first time beli. gila excited cm aku jugak. AKu ajak la diorag g beratur cbb aku tkot jpg ramai *kedai xbukak lagi ok.

               Then kami pon beratur, saat kami dah beratur. FuHH! terus berduyun2 orang beratur blakang kami. rupanya depa malu nak beratur. T_T dalam sejarah hidup aku. aku beratur dekat kedai yg TAK BUKAK LAGI!! Sejam wey, dengan hujan2 aku sabarkan diri aku. Aku bukak payung dan kuatkan diri aku. lagipon aku orang no3. Lepas sejam, pakcik air dengan muka slumber datang. *muka xbesalah biar aku beratur sejam!!

               Aku dah syiok dah la kan. aku beratur no3 ja kan. setiap seminit aku jenguk line panjang belakang aku. muka bangga dapat dok depan aku tunjuk kat depa suma. hihihi :P Orang no1 dah start bagi order. 10 bungkus?? wey? WTF? *what the farahin okeh ;P sabar2. orang no2 plak 12 bungkus!! Damn! patot la line panjang kan. orang yang nak bungkus pon SATU ja. bagus sgt la. mai turn aku. 2 bungkus, "apa? 12 bungkus? pakcik tuh kata. Aku trus " 2 pakcik, D.U.A *ciap eja okeh ;)




















 P/s- apa rasanya air femes? hmmmmmm macam air teh dalam kotak :) seyessssss :)
                

No comments:

Post a Comment