Friday, June 17, 2011

Before Boleh Balik Rumah =)

Salam guys,


            Its purple guys! haha. of cause la cbb nih entry about ANISSSS =). Aku rasa dah lama gila bnda nih happen. like 1 or 2 week ago myb. After Baksis hari itu, anis decided nak stay rumah aku jap. Pasni lagi 3 bulan baru kitaorg leh jmpa. huhuhu ='( lagipon dia xpernah datang umah aku lagi. B4 dia leh sampai umah aku guys. ada BANYAK halangan guys. haha. read my lips, B.A.N.Y.A.K!! 


            Mai aku story kat korang ye. Pas dah beh air mata kami nngis dekat Natoi cbb nak berpisah dengan suma orang, kami pon pulang =') so for sure la bas UNIC trcenta nih balik uum kan. Kami pon balik UUM to grap a few things from the stor. Last2 suma end up kat bas stop. dah macam rumah sewa aku tgk kat bus stop tuh. Beg gila byak, hamper kami rembat yang lebih =)


            First decide nak naik Bas Mara Liner.  Hamba Allah mana tah buat khabar angin kata bas x masok UUM. just stop sampai Chaglun ja then patah balek g Alor Star. So kitaorag dah fikir *Tak kan nak jalan g Chaglun kot?* Owh tidak =) pastuuu?? *Suruh Zarif hantar pakai moto dia dgn beg kami yang 'kecik' tuh* hahaha! seyes lawak =)) Fadz come out with an idea. Kerah abang air hantar kami g changlun. lagipon buat apa ada keta tp tak leh tolong kami awek2 yang baik nih kan. :p

          After Fadz goda abg air tuh, kami brjaya mndapatkan khidmat nya. haha! GODA?? okeh let me get this things straight. kereta besa tolak abg air tgal 4 tempat ja kan? dia boleh jadi 5 if beg kami 'kecik'. kami ada 5 orang!! plus2 beg kami BESAR ='(  So, adakah abg air itu baik hngga sggop ulang alik hantar kami ke Changlun?? YES HE DID!! haha. thankss sgt2 ye abg air. terharu gila =')



       So, aku, Fadz dan Ema pon naik the first trip. haha =) dan jangan ingat dugaan kami dah beh ye. elok2 dah lepas gate UUM, setelah bagi snyuman paling manis tuk UK agar dia x 'rindu' kami musim cuti nih. PRapPPPP! kereta buat hal dah. DEMM! tah pe jadi kat kereta tah. tiba2 xleh tekan mnyak. Abg Air terus behnti kan kereta kat tepi jalan. Aku terus telepon diorang agar naik keta sapu mana so that xlambat sangat. 


       Okeh dah sampai Changlun dengan selamat.Anis dan Kinah pon dah selamat sampai di situ dengan keta sapu. So, now just wait for the bus rite ;P. Then dapat kol from Ain kata Mira dah kunci pintu bilik aku dan kunci bilik DEKAT AKU!! Last2 kol Zarif suruh datang ambik jugak knci tuh. Aku bukan pe, risau kena tinggal bas ja tuk tgu Zarif. huhuhu. Tak kan aku nak tnggu trip bas pastu kot ='( dalam dok risau, aku nampak Baiti mmbe blok aku tengah tunggu bas jugak. so aku bagi kunci tuh kat dia incase aku xsempat. dan aku sangatlaaa tepat. 


          Bas datang ye!! so aku pon excited la tgu nak naik bas. Then ada seorang akak nih bagitahu bas dah xbhenti kat situ lagi. kena cross ke sberang jalan. okeh, kami dengan beg2 besar pon blarian ke sberang jalan. Dem! waktu xleh lansung nak cross sebab lampu isyarat HIJAU. dah elok leh lintas, bas mula brgerak. haha. okeh kami relax dan lari balik ke tempat tadi. Dan Akak itu, sekali buat aku rimas dengan kata bas tidak akan bhenti. Aku *Xkan la bas xbhenti, bas itu dah la kosong dan kami like almost 10 pupil nak naik bas tuh* And guys, guess what. bas itu TIDAK behenti! 


        Aku surely la nak mengamuk!! sempat sebut the S word lagi kot. haha. Sempat Zarif datang dan dengar bebelan aku. haha. cian Zarif, aku rasa aku bebel kat dia dgn suara yang KUAT. haha. sori zarif =) aku pujuk hati aku dgn kata *myb bnda nih jadi agar aku boleh jmpa Zarif for the last time, so that aku x rindu kat dia cuti lama nih. haha nak muntah?? ;PP


        Okeh kitaorang pon tgu la dengan sabar trip bas seterusnya. So cbb itu, kitaorag dah tak nak kena tipu lagi so kami tgu ciap2 kat seberang jalan. Akak tadi? dia boleh buat komplot dgn pakcik pergi Shahab naik teksi. Kenapa aku nak marah sangat dengan kakak ini? haha tah la, aku geram kenapa dia tak cakap awal kata bas dh xbhnti kat situ. bila bas dah sampai baru nak bagitahu. Then ingat leh la sama2 mgharungi masa2 susah brsama, then dia end up nak TEKSI! Geram toi aku. haha. it just sound that i knew her like forever kan? baru kenal 5 minit ja. hahaha =)


          Kitaorang lepak2 dulu smntara bas nak sampai. Kami order dlu minum cbb gila dhaga dok lari pi mai pi mai. Nak makan but takot xsempat. so order la minum, once again darah aku nak naik. Brader itu siot punya lambat nak buat air kami. bukan ada ramai sangat pon. bila dah geram plus penat plus dahaga, sesaat sangat saya hargai okehhh! haha. dah dapat air, mntak lain bagi lain. okeh abg saya cuba faham abg =)Pas 20 minit minum2, bas pon SAMPAI =)


            Naik ja atas bas, aku dengan anis terus ambil tindakan drastik. haha. sepanjang pejalanan bas tuh ke SHabab Perdana, kami dua orang TIDOR =). elok dah sampai simpang RFC, kami terjaga. ALHAMDULILAH dah sampai dah =))








kami sempat snap pic for prove =)

Cik TaRO ^^



No comments:

Post a Comment