Monday, June 27, 2011

Salah ka kalau masih SINGLE??

Salam guys,






               Cik TaRo baru ja lepas balik dari KL nih. Ada program di TNB dekat KL. Had so much fun there. Had the chance to visit UITM Shah Alam. Pape pon i love UUM more than ever ;). Guys, aku nak tanya korang satu soalan nih. 31 Ogos nanti genap la umur aku 21 tahun. and guess what guys, I'm still SINGLE =) Aku pon tak faham kenapa aku boleh senyum macam tuh kan. haha. but guys, aku perlu react macam mana? korang nak aku nangis ka? nak aku jerit ka?


              Pelik ka umur macam aku nih masih single? itu ja aku nak tahu. Aku tahu zaman sekarang kalau ko xde 'balak' atau 'awek' kira pelik la. Korang bayangkan la, adik aku umur 17 tahun pon dah ada bf kot. Kakak aku jangan nak kata la, dah berapa kali tukar dah. honestly, aku tak pernah pon kisah kalau orang tanya aku, 'wy, ko dah de Balak ke belom?'. For sure la laju ja aku jawap 'TAK!!' dan itu kenyataan kan. Cuma aku kadang rasa pelik dengan mentality orang sekarang. Bila c A itu kata dia single, diorang punya rasa pelik macam c A tuh ada sembunyi pape dari diorang. Kononnya c A tuh dah de someone but tak nak cerita kat diorang. Dah orang tuh kata single, confirm la dia TAK ADA sapa2. Macam aku jugak, kalau aku dah kapel, mesti aku akan bagitahu sebab bukan itu lumrah manusia? dah jadi lumrah manusia untuk hebohkan perkara seperti itu. Dan aku hanya manusia biasa =)


             Adakah bila someone tuh single maksudnya dia itu dalam ketegori 'TAK LAKU'? haha. Benda tuh bergantung la. Ada banyak kes dalam siasat aku. hahaha! 'siasatan'?? Kes 1 mungkin dia nih takde sapa pon tackle dia. Dia sendiri pon malu nak mula langkah. So end up dia single. Kes 2 mungkin dia nih jenis tak layan orang, dia anggap semua pon kawan dia. Kes 3 sebab dia nak FOCUS study. Dia tak nak ada benda macam nih buat focus dia lari. Kes 4 mungkin dia nih ramai sangat orang minat, sampai dia pon tak tahu nak pilih yang mana sebab suma pon baik ;). Kes 5 mungkin dia minat sangat kat someone but he/she got somebody else. nih kes minat orang yang dah berpunya la. dah tahu orang tuh dah ada gf/bf but still minat. konon nya setia, tunggu sampai diorang break-up and nak jadi orang pertama di sisi bila benda tuh jadi. Macam lagu "Ku menunggu' by Rossa. Kes terakhir mungkin dia tahu yang KAPEL tuh HARAM. Islam sendiri mengharamkan kapel kawan2. ;)


            So aku dalam ketegori mana? Biarlah Rahsia ;) Aku tanya korang la, sapa dalam dunia nih tak mahu ada orang sayang dia, take care of you. Someone that will listen to you when you got the problem. Someone that will sweep your tears when you crying. Someone that will give you the courage when you yourself, doubt about it. tell me guys, sapa yang tak nak semua tuh. Orang gila pon mahu. tapi untuk cari 'that someone' is not that easy. Bukan sesenang memilih baju di kedai. Memilih ikan di pasar guys. Seyes aku cakap kalau boleh nak my first love become my forever love. I'm always pray for that. I want my love to become the 'JODOH' that Allah already set for me.


            Aku sometime terkejut bila dengar ada kawan2 aku, hanya ambik satu minggu then buat keputusan untuk kapel. Adakah waktu  sesingkat itu cukup untuk kita mengenal hati budi seseorang?  Ada yang sampai bercinta dan putus banyak kali baru dia bertemu dengan jodoh nya. Ada hanya bercinta sekali, terus bahagia sehingga ke anak cucu. Ada yang putus cinta hari ini, esok bertemu cinta baru. Aku tanya korang, senang tak tuk korang jumpa kekasih hati korang itu? Adakah sesenang itu kawan-kawan? Adakah cinta itu akan berubah menjadi jodoh kita akhirnya nanti? Kita tahu jodoh,kematian dan rezeki, adalah perkara yang sudah ditentukan oleh Allah semenjak azali lagi.


          Siapa aku untuk lawan kuasa Allah kawan2? Aku hanya hamba Allah yang lemah. Andai kata Allah berkehendak kan hanya satu hari untuk buat aku jatuh cinta, itu boleh terjadi kawan2 ;) Aku tidak boleh menolaknya. Aku tidak boleh menolak takdir Allah. Aku sentiasa berdoa agar Allah ketemukan aku dengan seseorang yang boleh membimbing aku. Seseorang yang boleh menjaga aku seperti dia menjaga keluarganya. Seseorang yang boleh menjadi kawan aku selamanya. Amin. Semua kita mahukan seseorang yang baik untuk menjadi 'jodoh' kita tapi adakah kita cukup baik untuk mendapatkan seseorang itu. Tepuk dada, tanya selera ;)




hasil nukilan,
Cik TaRO


2 comments:

  1. xslh pn syg. . .xsmsti nye kte dpt jodoh skunk. . .(pdhal lam ati. . .hahahaha. . .)

    ReplyDelete
  2. tuh la ecah. when it come to jdoh. hehehe. mmg xpernah beh cerita kan. miss the moment bila kita suma dok mgarut psy jdoh. thanks to u cyg cbb xprnah jemu dgr aku mgarut =')

    ReplyDelete